Back

Υποτροφίες Ίδρυμα Ωνάση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2018/2019, ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ


onasis-scholarships
Το Ίδρυμα Ωνάση προκηρύσσει το 41ο πρόγραμμα υποτροφιών ακαδημαϊκού έτους 2018/2019 για σπουδές στο εξωτερικό.
Θα χορηγηθούν συνολικά 80 τουλάχιστον υποτροφίες στα ακόλουθα επίπεδα σπουδών:

Α. ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ KΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ*
με σκοπό την απόκτηση τίτλων επιπέδου master ή αυτοτελών MPhil/MRes ή άλλων ισότιμων.
Β. ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ *
με σκοπό την απόκτηση τίτλων επιπέδου PhD ή ενιαίου κύκλου σπουδών MPhil/PhD ή άλλου
ισότιμου.

*Σημείωση: Δεν θα χορηγηθούν υποτροφίες για τους κλάδους της Μετάφρασης-Διερμηνείας,
Αρχειονομίας/ Βιβλιοθηκονομίας & Συντήρησης Έργων Τέχνης, Αρχαιοτήτων, Βιβλίου, Υφάσματος.]

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ & ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ: 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018

ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

1. Αιτήσεις μπορούν να υποβάλουν μόνο όσοι έχουν ελληνική ιθαγένεια ή/και εθνικότητα.

2. Οι άρρενες υποψήφιοι πρέπει να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή να έχουν νόμιμα απαλλαγεί ή να έχουν αναβολή κατάταξης επαρκή για την ολοκλήρωση των σπουδών ή να είναι στρατευμένοι και η θητεία τους να λήγει μέχρι την 31η Αυγούστου 2018. Δεν χορηγείται αναστολή της υποτροφίας ούτε κατά την έναρξη, ούτε κατά την διάρκεια αυτής για εκπλήρωση στρατιωτικής θητείας.

3. Γίνονται δεκτές αιτήσεις για προγράμματα πλήρους παρακολούθησης και όχι μερικής ή εξ αποστάσεως παρακολούθησης.

4. Οι υποψήφιοι δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση για περισσότερες από μία ειδικεύσεις ανά γνωστικό πεδίο ή χώρες ή σε περισσότερα από ένα προγράμματα υποτροφιών του Ιδρύματος. Η επιλογή του γνωστικού πεδίου γίνεται σε συνάρτηση με την ειδίκευση. Οι υποψήφιοι επιλέγουν το γνωστικό πεδίο, με δική τους ευθύνη, βάσει των επιδιωκόμενων σπουδών τους και όχι βάσει του γνωστικού πεδίου των σπουδών που έχουν ήδη πραγματοποιήσει.

5. Οι υποτροφίες δεν έχουν αναδρομική ισχύ. Η έναρξη των υποτροφιών θα γίνει από 1/9/2018 & εξής, ανάλογα με τη χώρα και το πρόγραμμα σπουδών των υποψηφίων. Ο υπολογισμός της χρονικής διάρκειας της υποτροφίας γίνεται με βάση την ελάχιστη διάρκεια που ορίζεται στον Κανονισμό Σπουδών του προγράμματος, που έχει επιλέξει ο υποψήφιος. Ο υπολειπόμενος χρόνος σπουδών από 1/9/2018 για τους υποψηφίους για Μεταπτυχιακές ή Διδακτορικές Σπουδές θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 9 μήνες.

ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΡΟΙ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ

1. Όρια ηλικίας:
α. Έτος γέννησης 1988 και μετά για αποφοίτους όλων των κλάδων (εκτός Ιατρικής).
β. Έτος γέννησης 1985 και μετά για αποφοίτους Ιατρικής.
2. Ελάχιστος απαιτούμενος βαθμός πτυχίου/διπλώματος:

ΧΩΡΑ/ΒΑΘΜΟΣ
Ελληνικά ΑΕΙ/ΤΕΙ 8,00/10
Γαλλικά Πανεπιστήμια 15/20
Βρετανικά Πανεπιστήμια 2:1
Πανεπιστήμια Η.Π.Α., Καναδά 2,8/4,0
Γερμανικά Πανεπιστήμια 2,0/1,0
Πανεπιστήμια άλλων χωρών Ισότιμη βαθμολογία με τα ελληνικά ΑΕΙ/ΤΕΙ,
βεβαιωμένη από τον ΔΟΑΤΑΠ/ΔΙΚΑΤΣΑ.

Εξαίρεση: Υποψήφιοι, με κατώτερες βαθμολογίες των απαιτούμενων, μπορούν να υποβάλουν
αίτηση, μόνο υπό την προϋπόθεση ότι ανήκουν βαθμολογικά στο ανώτερο 5% :

1. των αποφοιτησάντων κατά το ακαδημαϊκό έτος αποφοίτησης ή/και
2. των αποφοιτησάντων κατά τη συγκεκριμένη ορκωμοσία αποφοίτησης

3. Ξένες Γλώσσες:
Οι υποψήφιοι πρέπει να καλύπτουν τις προϋποθέσεις γνώσης ξένης γλώσσας, όπως ορίζονται από το πρόγραμμα που επιθυμούν να παρακολουθήσουν και να είναι κάτοχοι επίσημου αποδεικτικού γνώσης ξένης γλώσσας αντιστοίχου τουλάχιστον επιπέδου με αυτό που απαιτείται βάσει Κανονισμού Πανεπιστημίου. Σε περίπτωση που το πρόγραμμα δεν ορίζει σαφώς το απαιτούμενο επίπεδο γνώσης ξένης γλώσσας, οι υποψήφιοι πρέπει να είναι κάτοχοι πιστοποιητικού γλωσσομάθειας επιπέδου τουλάχιστον Γ1/C1 βάσει της κλίμακας γλωσσομάθειας του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες.

Απαλλαγή: Η κατάθεση πανεπιστημιακού πτυχίου ή μεταπτυχιακού διπλώματος της αλλοδαπής απαλλάσσει τους υποψηφίους από την υποχρέωση κατάθεσης διπλώματος ξένης γλώσσας για σπουδές στην ίδια γλώσσα. Επίσης, οι υποψήφιοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση αυτή με την κατάθεση της οριστικής αποδοχής ή εγγραφής στο Πανεπιστήμιο ή τη Σχολή, κατά το στάδιο της αίτησης.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

1. Μία φωτογραφία μεγέθους ταυτότητας (στο πίσω μέρος της οποίας πρέπει να αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του υποψηφίου).

2. Συνοπτικό Βιογραφικό Σημείωμα (2 σελίδες κατ’ ανώτατο όριο), στην ελληνική γλώσσα. Θα αναφέρονται με την ακόλουθη σειρά: προσωπικά στοιχεία του υποψηφίου, σπουδές που έχει πραγματοποιήσει, ξένες γλώσσες, δεξιότητες/ επιπλέον προσόντα. Επίσης, εάν υπάρχουν, επαγγελματική εμπειρία, διακρίσεις/ βραβεύσεις, δημοσιεύσεις, συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια.

3. Αντίγραφο πτυχίου και αναλυτική βαθμολογία όλων των ετών, με τον τελικό μέσο όρο βαθμολογίας αριθμητικά και με ακρίβεια δύο δεκαδικών ψηφίων.
Για τους αποφοίτους ξένων Πανεπιστημίων απαιτείται παράρτημα διπλώματος ή απόσπασμα από τον Κανονισμό όπου θα αναφέρονται οι διαβαθμίσεις βαθμολογίας και διάκρισης και ο αντίστοιχος χαρακτηρισμός πτυχίων (π.χ. 1st Class Honours, κ.λπ.).

4. i. Από τους αποφοίτους Ανώτερης αναγνωρισμένης Σχολής Χορού ή Δραματικής Τέχνης:
Αντίγραφο διπλώματος και Βεβαίωση Αποφοίτησης επικυρωμένη από το Υπουργείο
Πολιτισμού, όπου θα αναφέρεται η βαθμολογία των κύριων και δευτερευόντων μαθημάτων
αριθμητικά.
ii. Από τους αποφοίτους αναγνωρισμένων Ωδείων: Αντίγραφο διπλώματος Ωδείου, όπου θα
αναφέρεται η βαθμολογία των μαθημάτων και η τελική διάκριση (π.χ. Άριστα & 1ο Βραβείο).

5. Βεβαίωση Σειράς Κατάταξης Αποφοίτησης του Πανεπιστημίου/Σχολής,
α. από όλους τους υποψηφίους ανεξαιρέτως για τις προπτυχιακές τους σπουδές.
β. από τους υποψηφίους για διδακτορικές σπουδές που δεν πληρούν τον ελάχιστο
βαθμολογικό όρο μεταπτυχιακού διπλώματος απαιτείται βεβαίωση σειράς κατάταξης για τις
μεταπτυχιακές σπουδές.
Στη βεβαίωση θα αναφέρεται ο συνολικός αριθμός αποφοιτησάντων και η σειρά κατάταξης κατά:
i) το ακαδημαϊκό έτος αποφοίτησης και
ii) κατά τη συγκεκριμένη ορκωμοσία
(βλ. υπόδειγμα βεβαίωσης: ΕΔΩ

6. Αντίγραφο τίτλου Master ή άλλου μεταπτυχιακού διπλώματος και αναλυτική βαθμολογία (εάν έχει αποκτηθεί) στο οποίο πρέπει να αναφέρεται ο βαθμός ή η διάκριση, (π.χ. Summa cum Laude, Distinction, Άριστα κ.λπ.) ή σχετική βεβαίωση ολοκλήρωσης σπουδών, μαζί με βαθμολογία από το Πανεπιστήμιο. Οι υποψήφιοι που δεν θα έχουν ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές σπουδές τους έως 28/2/2018 πρέπει να υποβάλουν αναλυτική βαθμολογία ή έκθεση προόδου του επόπτη καθηγητή και βεβαίωση του Πανεπιστημίου για την απόκτηση του τίτλου εντός του 2018.

7. Επίσημο αποδεικτικό-πτυχίο ξένης γλώσσας.

8. Περίληψη Πτυχιακής/Διπλωματικής εργασίας ή άλλης εργασίας που εκπονήθηκε στο πλαίσιο προπτυχιακών σπουδών σε έντυπη μορφή (έως 3 σελίδες κατ’ ανώτατο όριο).

9. Περίληψη Μεταπτυχιακής Διπλωματικής εργασίας ή άλλης εργασίας που εκπονήθηκε στο πλαίσιο μεταπτυχιακών σπουδών (εάν έχει εκπονηθεί): σε έντυπη μορφή (έως 3 σελίδες κατ’ ανώτατο όριο).

10. Δύο συστατικές επιστολές υπογεγραμμένες από καθηγητές ΑΕΙ/ΤΕΙ, οποιασδήποτε βαθμίδας ή αναγνωρισμένων Καλλιτεχνικών Σχολών ή Ωδείων, που έχουν προσωπική γνώση της σπουδαστικής εξέλιξης του υποψηφίου.

Ειδικότερα, για υποψηφίους διδακτορικών σπουδών:
-Εάν μεσολαβεί μεταπτυχιακό δίπλωμα: Μία συστατική από τον επόπτη καθηγητή του
μεταπτυχιακού και μία από άλλο καθηγητή των πτυχιακών ή μεταπτυχιακών σπουδών του
υποψηφίου.
-Εάν δεν μεσολαβεί μεταπτυχιακό δίπλωμα: Οι συστατικές επιστολές θα προέρχονται από δύο
καθηγητές των πτυχιακών σπουδών.
-Εάν ο υποψήφιος είναι ήδη εγγεγραμμένος σε διδακτορικό επίπεδο: Μία συστατική επιστολή από
τον επόπτη του διδακτορικού και μία από τον επόπτη του μεταπτυχιακού (εάν έχει μεσολαβήσει),
διαφορετικά από καθηγητή των πτυχιακών σπουδών.
Οι επιστολές μπορούν να συνταχθούν είτε σε επιστολόχαρτο Πανεπιστημίου/Σχολής ή στο Ειδικό
Έντυπο που διατίθεται από το Ίδρυμα στην Ελληνική ή Αγγλική γλώσσα μέσω της ιστοσελίδας
www.onassis.org -Υποτροφίες-Υποτροφίες προς Έλληνες-Αφορούν όλα τα προγράμματα.

Δεν γίνονται δεκτές συστατικές που αποστέλλονται μέσω e-mail. Οι συστατικές αποστέλλονται:
α) Από τον υποψήφιο: Σε κλειστό φάκελο μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά ή
β) Απ’ ευθείας από τους καθηγητές: Ταχυδρομικά συστημένες, μέχρι και 28/2/2018 (λαμβάνεται υπ’ όψιν η ημερομηνία κατάθεσης βάσει σφραγίδας Ταχυδρομείου) προς το Τμήμα Υποτροφιών
προς Έλληνες- Πρόγραμμα Εξωτερικού.

11. Αποδεικτικό αλληλογραφίας του υποψηφίου με το Πανεπιστήμιο.
α. για όσους είναι ήδη εγγεγραμμένοι στο πρόγραμμα για το οποίο υποβάλλουν αίτηση:
Βεβαίωση εγγραφής στο Πανεπιστήμιο με πληροφορίες για το επίπεδο σπουδών, τη διάρκεια,
τον τίτλο που θα αποκτηθεί. Επιπλέον, για τους υποψηφίους διδάκτορες πρέπει να αναφέρεται
το θέμα διατριβής και ο επόπτης καθηγητής.
β. για όσους έχουν γίνει αποδεκτοί: Βεβαίωση οριστικής αποδοχής από το Πρόγραμμα τελικής
επιλογής τους ή από τα Προγράμματα για τα οποία επιθυμούν να αξιολογηθούν.
γ. για όσους έχουν υποβάλει αίτηση: αποδεικτικό υποβολής αίτησης για όλα τα Προγράμματα
που έχουν δηλώσει στην αίτησή τους προς το Ίδρυμα, όπου θα αναφέρεται ξεκάθαρα το επίπεδο
σπουδών των αντίστοιχων προγραμμάτων (π.χ. Master/Ph.D. κ.λπ).
δ. για όσους δεν έχουν υποβάλει αίτηση: απαντητικό e-mail από όλα τα Πανεπιστήμια που
έχουν δηλωθεί στην αίτηση, όπου θα αναφέρεται η περίοδος υποβολής αιτήσεων ή άλλες
γενικές πληροφορίες.

Σημείωση: Οι υποψήφιοι οφείλουν να ενημερώσουν το Τμήμα Υποτροφιών για την τελική επιλογή τους και την οριστική αποδοχή τους, το αργότερο μέχρι και 31/5/2018. Σε περίπτωση που τα αποτελέσματα αποδοχής ανακοινώνονται αργότερα, οι υποψήφιοι υποχρεούνται να ενημερώσουν για την εκτιμώμενη ημερομηνία ανακοίνωσης αποτελεσμάτων.

12. Πρόγραμμα επιδιωκόμενων σπουδών (για όλα τα Πανεπιστήμια που έχει δηλώσει ο υποψήφιος στην αίτησή του): Εκτύπωση από τις ιστοσελίδες των οικείων Πανεπιστημίων των ακόλουθων πληροφοριών:

α. διάρκεια φοίτησης, προϋποθέσεις εισαγωγής, απαιτούμενο επίπεδο γνώσης ξένης γλώσσας,
προσφερόμενα μαθήματα, προθεσμίες υποβολής αίτησης, ανακοίνωση αποτελεσμάτων
εισαγωγής, κατάλογος διδασκόντων, πληροφορίες για το εκτιμώμενο κόστος σπουδών.

β. οι υποψήφιοι διδακτορικών σπουδών, πρέπει να αποστείλουν επιπλέον των ανωτέρω
συνοπτικό βιογραφικό σημείωμα του επόπτη καθηγητή ή του πιθανού επόπτη καθηγητή (ανά
πανεπιστήμιο) [2 σελίδες κατ’ ανώτατο όριο].

Οι πληροφορίες θα πρέπει να είναι στην Αγγλική ή Γαλλική γλώσσα (διαφορετικά θα πρέπει να
συνοδεύονται από ανεπίσημη, έστω, μετάφραση στην Ελληνική γλώσσα).

13. Από τους υποψηφίους για αυτοτελές MPhil ή MRes: Υπεύθυνη δήλωση ότι οι σπουδές τους αποσκοπούν στην απόκτηση αυτοτελούς τίτλου MPhil ή MRes και ότι εάν τους χορηγηθεί
υποτροφία θα καταθέσουν τον σχετικό τίτλο σπουδών (ανεξάρτητα από το αν συνεχίσουν τις σπουδές τους σε επίπεδο PhD μετά το τέλος της υποτροφίας).

14. Υπεύθυνη δήλωση για την τελική επιλογή προγράμματος με το κόστος σπουδών και τον τρόπο κάλυψής του μέχρι και 31/5/2018.
[βλ. EΔΩ

15. Ερευνητική Πρόταση διδακτορικής διατριβής: έως 2.000 λέξεις με την ακόλουθη δομή: αντικείμενο, στόχος και πρωτοτυπία της έρευνας, ποια η ανάγκη πρόσθετης έρευνας στην προτεινόμενη θεματική περιοχή, μεθοδολογία, προτεινόμενο χρονοδιάγραμμα, ενδεικτική βιβλιογραφία. ή Περιγραφή κατά προσέγγιση του θέματος της διατριβής (εάν δεν έχει ακόμη ορισθεί).
Σημείωση: Οι ήδη εγγεγραμμένοι υποψήφιοι διδάκτορες πρέπει να αποστείλουν αναλυτικό χρονοδιάγραμμα με τα προβλεπόμενα στάδια ολοκλήρωσης των σπουδών τους μέχρι και την ημερομηνία κατάθεσης της διατριβής, που θα συνυπογράφεται από τον επόπτη καθηγητή τους.

16. Δημοσιεύσεις: κατάλογος των δημοσιεύσεων και οι περιλήψεις τους, έως 300 λέξεις εκάστη (σε έντυπη μορφή).

17. Αντίγραφα αντιπροσωπευτικών δειγμάτων εργασίας από τους υποψηφίους στους κλάδους
Αρχιτεκτονικής και Τεχνών (2 τεμάχια κατ’ ανώτατο όριο):
-Αρχιτεκτονική, Εικαστικές & Εφαρμοσμένες Τέχνες: Portfolio (έγχρωμο αντίγραφο) σε έντυπη
μορφή έως μέγεθος Α4 και αντίγραφο αυτού σε CD/DVD.
-Ενόργανη Μουσική, Μουσική Διεύθυνση, Τραγούδι, Χορός, Θέατρο/Κινηματογράφος,
Τηλεόραση: DVD.
-Μουσική Σύνθεση: DVD ή CD και αντίστοιχες παρτιτούρες.
Σημείωση: Οι υποψήφιοι στο Τραγούδι θα αναγράφουν το εύρος της φωνής τους.
Τα ηλεκτρονικά δείγματα θα πρέπει να έχουν τα ακόλουθα formats:
.pdf, .tif, .jpg, .png, .gif, .wav, .wma, .mp3, .avi, .wmv, .mpg, .mpeg, .mov (QuickTime), .mp4
Στις θήκες των ηλεκτρονικών δειγμάτων να υπάρχει ευρετήριο περιεχομένων. Οι υποψήφιοι
πρέπει να αναγράφουν ευκρινώς το ονοματεπώνυμό τους σε κάθε δείγμα.

18. Από τους υποψηφίους που σπουδάζουν ήδη στις Η.Π.Α./Καναδά: Αντίγραφο Visa F-1 (form I20) ή Visa J-1 ή άλλου ανάλογου εγγράφου.

19. Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας (οι ομογενείς θα πρέπει να αποστείλουν: αντίγραφο ειδικού δελτίου ταυτότητας ομογενούς).

20. Πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης (για άρρενες υποψηφίους).

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

1. Με την υποβολή αίτησης για υποτροφία ο υποψήφιος δηλώνει ρητά και ανέκκλητα ότι αποδέχεται ανεπιφύλακτα όλους τους όρους της παρούσας Προκήρυξης, του Κανονισμού Υποτροφιών και της σχετικής Αίτησης/ Υπεύθυνης Δήλωσης. Οι υποψήφιοι υποχρεούνται να υποβάλουν όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εντός των καθορισμένων προθεσμιών που αναγράφονται στην παρούσα Προκήρυξη. Αιτήσεις που δεν πληρούν οποιαδήποτε από τις προϋποθέσεις της παρούσας Προκήρυξης ή δεν συνοδεύονται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά αποσύρονται αυτόματα από τη διαδικασία αξιολόγησης.

2. Οι υποψήφιοι όλων των προγραμμάτων, υποβάλλουν την αίτησή τους και αποστέλλουν τα
δικαιολογητικά ως ακολούθως:

Βήμα 1ο
Συμπληρώνουν και υποβάλλουν την ηλεκτρονική αίτηση μέσω της ιστοσελίδας του Ιδρύματος: ΕΔΩμέχρι και 28/2/2018 και σημειώνουν τον κωδικό επιβεβαίωσης υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης.

Βήμα 2ο
Συγκεντρώνουν όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τα αποστέλλουν σε φυσική μορφή ταχυδρομικώς συστημένα μέχρι και 28/2/2018 (λαμβάνεται υπ’ όψιν η ημερομηνία κατάθεσης βάσει σφραγίδας Ταχυδρομείου) στη διεύθυνση:

AΡIONA ΕΛΛΑΣ Α.Ε.
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΩΝΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΑΙΣΧΙΝΟΥ 4, 105 58 ΑΘΗΝΑ
[Κωδικός επιβεβαίωσης υποβολής ηλεκτρονικής Αίτησης]
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ/ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ: Τηλ: 210 37 13 051, -053, -054 & -056
E-mail: fph@onassis.org Web: http://www.onassis.org

3. Η αλληλογραφία με το Ίδρυμα (βεβαιώσεις, πιστοποιητικά κ.λπ. από Πανεπιστήμια του εξωτερικού) πρέπει να είναι στην Ελληνική, Αγγλική ή Γαλλική γλώσσα, διαφορετικά θα πρέπει να συνοδεύεται από επίσημη μετάφραση. Δεν απαιτείται μετάφραση των διπλωμάτων ξένων γλωσσών.

4. Αλλαγή προγράμματος σπουδών μπορεί να γίνει δεκτή μέχρι και 28/2/2018 μόνο εάν συνοδεύεται από όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Μετά τις 28/2/2018 δεν γίνεται δεκτή οποιαδήποτε αλλαγή προγράμματος από πλευράς των υποψηφίων.

5. Τα δικαιολογητικά δεν επιστρέφονται. Οι υποψήφιοι καλούνται να υποβάλουν απλές φωτοτυπίες των επίσημων εγγράφων, μεγέθους Α4. Δεν απαιτείται επικύρωση.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΕΠΙΛΟΓΗΣ

1. Οι αιτήσεις που πληρούν τις προϋποθέσεις της προκήρυξης και συνοδεύονται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά προωθούνται για ακαδημαϊκή αξιολόγηση. Ακαδημαϊκοί Σύμβουλοι του Ιδρύματος (Καθηγητές ΑΕΙ, Ειδικοί Επιστήμονες και Καλλιτέχνες) εξετάζουν τις αιτήσεις κατά γνωστικό πεδίο και επίπεδο σπουδών και βαθμολογούν κατά την ελεύθερη κρίση τους, αξιολογώντας τις πραγματοποιηθείσες και επιδιωκόμενες σπουδές των υποψηφίων, όπως αυτές αποτυπώνονται στην αίτηση και στα συνοδευτικά δικαιολογητικά τους.

2. Τα κριτήρια αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων, τα οποία καθορίζονται από το Ίδρυμα, είναι καθαρά ακαδημαϊκά. Συγκεκριμένα, λαμβάνονται ιδιαίτερα υπ’ όψιν και συνεκτιμώνται τα εξής:

  • Η συνολική βαθμολογία, η σειρά κατάταξης αποφοίτησης και η βαθμολογική επίδοση στα συναφή με τη μεταπτυχιακή ειδικότητα μαθήματα που επιδιώκει ο υποψήφιος, καθώς επίσης και το κύρος του Πανεπιστημίου από το οποίο αποφοίτησε. Επιπλέον, το επίπεδο γνώσης ξένων γλωσσών, ιδίως για προγράμματα σπουδών για τα οποία οι ξένες γλώσσες κρίνονται αναγκαίες. Τέλος, συνεκτιμώνται οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και οι ανακοινώσεις σε Συνέδρια και η ενδεχόμενη πρακτική εμπειρία του υποψηφίου (επαγγελματική προϋπηρεσία, πρακτική άσκηση, εθελοντική εργασία).
  • Το κύρος του Πανεπιστημίου/Σχολής για την οποία υποβάλλει αίτηση ο υποψήφιος και του επιδιωκόμενου προγράμματος σπουδών.
  • Το κείμενο αιτιολόγησης του υποψηφίου, που περιλαμβάνεται στην ηλεκτρονική αίτηση, στο οποίο αναλύονται οι λόγοι επιλογής της συγκεκριμένης ειδίκευσης, των συγκεκριμένων προγραμμάτων σπουδών, Πανεπιστημίου ή Επόπτη Καθηγητή (ειδικά για τα διδακτορικά), καθώς και οι μελλοντικές επιδιώξεις του υποψηφίου μετά το πέρας των σπουδών του.
  • Οι συστατικές επιστολές και ο υπογράφων αυτές.
  • Για υποψηφίους διδακτορικών σπουδών, το θέμα της διδακτορικής διατριβής. Εξετάζεται κυρίως αν το θέμα έχει πρωτοτυπία, ιδιαίτερο επιστημονικό ενδιαφέρον και κοινωνική ανταποδοτικότητα για τη χώρα μας.
  • Στον κλάδο της Αρχιτεκτονικής, αλλά και σε όλους τους κλάδους των Τεχνών, τα δείγματα του έργου των υποψηφίων, σε κατάλληλο οπτικοακουστικό υλικό.
  • Κατά την αξιολόγηση δίδεται προτεραιότητα σε υποψήφιους που έχουν εγγραφή ή έχουν εξασφαλίσει αποδοχή στο πρόγραμμα.
  • 3. Εξετάσεις/ Ακροάσεις Καλλιτεχνών: Η συμμετοχή στις Εξετάσεις/Ακροάσεις, για όσους υποψηφίους κριθεί απαραίτητο από τους Ακαδημαϊκούς Συμβούλους του Ιδρύματος, είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση αδυναμίας προσέλευσης, οι υποψήφιοι θα πρέπει να αιτιολογήσουν γραπτώς τους λόγους και θα κριθούν μόνο από τα δείγματα εργασίας τους.

    Οι Εξετάσεις/ Ακροάσεις θα διεξαχθούν:

    -Για τον κλάδο του Χορού: περί τα τέλη Μαΐου 2018.
    -Για τον κλάδο της Μουσικής: στα μέσα Ιουνίου 2018.

    Οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν περί τα τέλη Απριλίου 2018 για τις ακριβείς ημερομηνίες. Η εξεταζόμενη κατά περίπτωση ύλη είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος

    4. Οι υποψήφιοι όλων των γνωστικών πεδίων μπορεί να κληθούν σε τηλεφωνική συνέντευξη, μόνο εάν αυτό ζητηθεί από τους Ακαδημαϊκούς Συμβούλους.

    5. Μετά την ολοκλήρωση της ακαδημαϊκής αξιολόγησης, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος αποφασίζει κατά την ελεύθερη και αναιτιολόγητη κρίση του την παροχή ή όχι υποτροφίας, με βάση τη
    βαθμολογία των Ακαδημαϊκών Συμβούλων, αφού εξετάσει και όλες τις παραμέτρους επί του συνόλου των υποψηφίων. Σε περίπτωση ισοτιμίας ακαδημαϊκών προσόντων των υποψηφίων λαμβάνονται υπ’ όψιν και κοινωνικοοικονομικά κριτήρια κατά την τελική διαδικασία επιλογής.

    ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    1. Τα αποτελέσματα θα γνωστοποιηθούν ατομικά στους υποψηφίους τον Ιούλιο 2018, μέσω της ιστοσελίδας του Ιδρύματος.

    2. Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων υποτροφιών, ο υπότροφος δεν έχει το δικαίωμα να τροποποιεί το πρόγραμμα σπουδών για το οποίο υπέβαλε αίτηση και του ενεκρίθη υποτροφία από το Ίδρυμα, παρά μόνο για λόγους ανωτέρας βίας, τους οποίους το Ίδρυμα εκτιμά κατά την απόλυτη κρίση του. Δεν γίνονται δεκτά αιτήματα αλλαγής προγράμματος σπουδών σε περίπτωση που ο υποψήφιος δεν έγινε δεκτός από το/τα πρόγραμμα/προγράμματα για τα οποία αξιολογήθηκε. Επίσης, μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων, δεν προβλέπεται διαδικασία επανεξέτασης αιτήσεων και δεν γίνονται δεκτές ενστάσεις.

    ΔΙΑΡΚΕΙΑ & ΠΟΣΑ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ

    1. Η διάρκεια της υποτροφίας διαμορφώνεται βάσει της ημερομηνίας πρώτης εγγραφής στο πρόγραμμα και λαμβάνοντας υπ’ όψιν την ελάχιστη διάρκεια φοίτησης σύμφωνα με τον οικείο Κανονισμό
    Πανεπιστημίου. Για μεταπτυχιακές σπουδές η ανώτατη διάρκεια υποτροφίας μπορεί να φθάσει τους 24 μήνες ή κατ’ εξαίρεση τους 36 μήνες, σε περιπτώσεις που αυτό απαιτείται από το πρόγραμμα σπουδών, χωρίς
    δυνατότητα παράτασης.

    Για διδακτορικές σπουδές η ανώτατη διάρκεια υποτροφίας μπορεί να φθάσει τους 36 μήνες με
    δυνατότητα, κατ’ εξαίρεση, παράτασης για 12 επιπλέον μήνες, υπό την προϋπόθεση ότι η πρόοδος του
    υποτρόφου είναι άριστη και δεν έχουν παρέλθει 4 έτη από την ημερομηνία πρώτης εγγραφής ή η
    ελάχιστη διάρκεια φοίτησης στο Πρόγραμμα υπερβαίνει τα 4 έτη.

    2. Το μηνιαίο ποσό της υποτροφίας ανέρχεται σε:

    Ευρώπη: 1.000 Ευρώ (Μηνιαίο ποσό)/5.000 Ευρώ (Εφ’ άπαξ ποσό έναντι διδάκτρων ή εξόδων 1ης εγκατάστασης)
    Ηνωμένο Βασίλειο: 800/3.500 Λίρες Αγγλίας
    ΗΠΑ/Καναδάς & λοιπέςχώρες: $1.200/$5.000

    Τα παραπάνω ποσά είναι τα ανώτατα που μπορεί να καταβληθούν. Οι υποψήφιοι υποχρεούνται να ενημερώνουν το Ίδρυμα εάν λαμβάνουν ή εάν τους έχει εγκριθεί και άλλη υποτροφία ή χορηγία για το επίπεδο σπουδών για το οποίο υποβάλλουν αίτηση ή εάν έχουν έμμισθη απασχόληση (assistantship) στο Πανεπιστήμιο, αναφέροντας το καθαρό ποσό της υποτροφίας/αμοιβής τους. Το Ίδρυμα διατηρεί το δικαίωμα να αποφασίσει την καταβολή μερικής αντί πλήρους υποτροφίας ή την ανάκληση της υποτροφίας, αφού λάβει υπ’ όψιν τις πραγματικές ανάγκες του υποψηφίου.

    3. Η υποτροφία προκαταβάλλεται ανά τρίμηνο στον υπότροφο σε ατομικό τραπεζικό λογαριασμό και σε είδος συναλλάγματος που αποφασίζει το Ίδρυμα ανάλογα με τη χώρα των σπουδών, η δε καταβολή της αρχίζει μετά την υποβολή της βεβαίωσης οριστικής εγγραφής στο Πανεπιστήμιο ή τη Σχολή, των υπόλοιπων απαιτούμενων δικαιολογητικών και την υπογραφή σχετικής Σύμβασης με το Ίδρυμα.

    Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα Διδακτορικά πατήστε ΕΔΩ

    Μοιράσου το άρθρο...

    Share on Facebook
    Share on Twitter
    Share on LinkedΙn